Dagen ridpass

2012-02-26 @ 17:01:55
När jag kom till stallet så var det stor förvånad att ridhuset var helt tomt, dock stod förberdande hinder inne i ridhuset. Skynade mig på in i ridhuset.

I början var han helt öppen för alla övningar, lyssnade jätte bra och sådär som jag vill att han ska vara. Tillslut la vi till galoppen och jag lät ahn galopperade på två varv i lång låg form och länga ut steg längre.

Tyckte om han endå är så öppen för arbete så kan jag försöka korta galoppen lite (vad jag och marika har arbetat på) men endå ha kvar lite tryck i det. Men han ville inte alls ta tag i bettet (antagligen för jag lät att springa på precis innan så jag galopperade lite i andra varvet och då fungerade inget alls tillslut. Orkade inte bråka så tog lite trav i båda varven med övergångar till skritt så avslutade vi där.

Ska ta upp lite saker med Marika som jag vill ha hjälp med som hon säger kan svara på. Imorgon ska vi ta oss ut innan jag rider Killberry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0