Dagens träning

2012-02-29 @ 21:54:59
Dagens ridning på Basehunter!

Redan vid framridning (trav) var han otroligt stadig i formen vilket jag verkligen inte var beredd på men han gick kvar där i samma form och böjdes fint när jag ville. Vi la oss på volterna och flyttade undan med inre sänkeln. Flöt på bra utan några problem och gjorde samma med galopp sen (i båda varven)

Sen gjorde vi sänkelvikning och galopp på långsidan med båge. Började i högervarv där jag tycker att allt flöt på bra. Hans rumpa åker ut lätt mot mitten men jag flyttade undan ibörjan innan fattning så vart det bättre sen. I högervarv får han mer än gärna gå mer ställd.

Vänstervarv hade han lite svårare tyckte jag medans mamma från läktaren tyckte tvärtom. Galopp vart inte alls som jag tänkt och jag slutade göra bågen för att få han mer rak och få en bra övergång. Då han började hänga i tygeln mer. I slutet gick han mycket bättre i sänkelnvikningarna för i början ville han lätta flytta ut mot höger och tappade den sidan. I vänster varvet får han mer än gärna gå mer rak än böjd.

/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0