Gårdagens ridpass

2012-02-28 @ 11:42:39
Igår hade vi markarbete på schemat. Killberry kändes helt vanlig inga större problem med allt. Märks att jag hittar alla knappar och vet vad jag ska göra när jag hoppar upp på hans rygg. Vi skulle hoppa småhinder och bara öva på att byta galopp efter vilket han har väldigt svårt för. Och vi verkligen behöver öva på!

Vart tillslut lite arg på mig själv för han alltid landade i fel galopp. Och att sitta och bromsa upp en sån stor och starkponny efter varje litet hinder bara för att byta galopp tog min enegi kan jag säga. När jag rider vanligt kan han göra vanliga enkla byten när jag ber honom men när hinderna kommer fram springar han bara. Något att öva på, på lördag alltså.

Men alltid kan det inte gå så jätte bra eller hur? Men eftersom detta har pågått och alltid varit såhär så är det lite jobbigt när det inte blir en förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0