Lördag

2012-02-18 @ 16:15:20




Härligt det kan var med helg va? Saknar verkligen att åka till stallet tidigt och vara där och pyssla och dona. Men helgen ser jag inte ens fram imot längre.. Eftersom att jag typ inte kan göra nått.

Nu så har jag precis kommit från stallet. Det har vart års möte och vi var inte alls många. Rätt tråkigt när man inte är så många i klubben men det är något som vi jobbar med. Syrran jobbar hela dagen i stallet. Hon red nu när jag var nere. Hon började att rida ut en sväng men eftersom att Killberry bara har skor fram och två brodd samt inga snösulor så packar sig snön fort under hoven och det blir styltor så hon fick gå in i ridhuset. Fixa och dona lite i stallet jag och sen pussade jag en massa på Basse bus. Mamma har joggat han vid 13.00 tiden idag men Fanny ska även markarbeta han idag också.

Idag på vårt årsmöte tog det upp en massa spännande. Bland annat våran satsning på terrängbanan som min pappa håller på och bygger och fixar med. Sen har vi även väldigt många tävlingsryttare som ska ut och tävla i år för klubben både på privata hästar och på lektionshästar. Från div II i Dressyr till Ponny Lag-SM i Fälttävlan!!
Sen blir det en hel del nytt bygge på ridklubben. Nya lektions salar ska byggas och lite finslipning in till ridhuset. Så tror det kommer bli ett spännande och roligt år för klubben!! Håller tummarna :D


Tror jag ska ner och titta på syrran sen när hon och Marika ska markarbeta. Tror jag kanske ska ta med mig kameran :)



/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0