Bett

2012-01-25 @ 22:41:58
Hej! Tänkte prata lite bett här. Eftersom Killberry är otroligt känslig i munnen, får lätt sår osv. Så får han ha fasta ringar i bettet. På hans ridskoleträns jag tidigare ridit i så har han två-delat med fasta ringar.

Tillslut satte jag ihop ett eget träns av massor av delar jag hittade i våran garderob och tog detta bett vi hade i skåpet. Ett bett med fasta ringar, tvådelat med kopparrörliga delar. Första försöket var i lördags och det kände verkligen otroligt bra, han gick på fint och det märktes att han gillade det. Nu ska jag leta efter ett bett som är lite starkare så jag kan öva inte lätta övergångar samt saktare/snabbare så han kan lyssna bättre, självklart är jag försiktig.



Varning för skitigt bett!!


blingbling såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0