Dagens rid och foto

2012-01-21 @ 21:53:32

Idag är det Lördag och det känns som om denna blogg börjar komma på fötter (Y)

Jag och syrran bestämde oss för någon dag sen att det var dax att fota hästar. Så idag har vi gjort det. Vi åkte till stallet runt 12 tiden och jag satte igång med knoppning. Sen messar Fanny om att jag måste komma. Då är hennes knoppar KAOUS. Förlåt syster men ajajaj.. Känner mig så besviken på henne när det ser så förtääääskigt ut. Så jag fick börja knoppa om.. Tillslut kom vi igång med fotograferingen och det gick bättre än vad jag hade förväntat mig.




Sen kom jag in i stallet och slängde på skydd och dressyr sadeln och in i ridhuset. Red i ridhuset ca. 40 min. Hade oskodda ridbyxor på mig idag och det är ingen hitt när man ska försöka leka dressyr tant. Men Basse kändes som normalt idag. Blir bara starkare och starkare i galoppen så det ska bli riktigt kul sen när han börjar bli stark så får man mer Power i galoppen:) Vänster galoppen känns som en punkterad bil. Hackig och dan för att han inte orkar men det blir snart bra hoppas jag :) Svårt och konditions träna nu när det bara är is över allt. Man vill ju ha lite snö som man kan galoppera i!!

Super nöjd vart jag som ryttare med dagens arbete. Så gick in i stallet.


Trevlig Helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0