KryckMongo här!

2012-01-29 @ 21:11:12

Yes, äntligen hemkommen från Södertälje sjukhus. Tyckte det gick fortare än vad det brukar göra.

Jag berättar från början. Jag började rida fram och det kändes bra. Tyckte dock att han var lite seg. Något framtung. När jag började galoppera hängde han ovanligt mycket i handen. Orkade inte riktigt bära sig.

Tog några skutt på krysset. Kändes bra. Hoppade på räcket och det var okej. Kom på oxern och han hoppar av för tidigt och får ena fram hoven i mellan hindret men det gick bra. Andra gången stannade han och han har aldrig stannat med mig. Sen kom jag en gång till och då tog han lika stort språng som första gången och jag tappade högra stigbygel. Så hänger på vänstersidan. Och Basse fick lite panik och vrider sig så jag åker av hastigt och "vrider" knät och foten ur stigbygeln. För har äckliga minnen från när jag/andra har fastnat i stigbygeln och blivit hängandes efter. Men det vart jag inte.

Låg ner och allt gjorde så ont. Aldrig känt en sån smärta som jag gjorde då, HÄMSK. Dem ringde ambulans och det tog dem 55 min innan dem kom. Fick jätte bra service av personal och gulliga ryttare. Stort TACK till SRK!!!

Fick massa filtar och dem kom med varma vatten flaskor för låg på marken i dessa 55 min och frös. Fram ridningen vart avstängt p.ga mig!! Tacka mig. Så folk fick rida fram i halva ridhuset och hoppa fram på hoppbanan.

Väl när jag kom fram till Södertäljes sjukhus så fick jag hjälp på nästan dirren. Känna och klämma och sen ligga i vilo rum i ca 1 timma innan jag fick komma till röntgen. Röntgen gick åt helvete. Gjorde så ont, skrek och grät som en gris! Sen var röntgen klar och sen tog det ett tag till. Kom fram till att det var en rejäl stukning med tanke på hur svullet mitt ben är från knä och till hela foten. Så dem lindade och gav mig kryckor.

 

Nu blir det VILA i en vecka för min del. Ska äta en massa tabletter och sen blir det försöka stödja på benet smått. Sen är det ULF Johansson kurs i helgen :D haha


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Usch! Såg att någon låg där inne men trodde det bara var någon som hade ramlat av lätt när jag skrittade förbi. Hoppas du blir bättre!

2012-01-30 @ 14:50:35
URL: http://cassandrankarskiold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0