Tisdag 17 Januari

2012-01-17 @ 14:09:02

Igår red jag ut på Basse. Går bättre att rida nu när det är lite mer snö. Helt värdelös när det bara är is. Brodden funkar liksom inte då..

Men i alla fall. Red på en stor gräsplan och innan jag kom dit kände jag att jag var förföljd av något. Japp, en räv. Ringde mamma i panik och frågade om den kunde börja jaga mig och bli aggressiv men nej sa hon den är nog räddare för dig än vad du är för den. Så jag red tillbaka så jag kom till den här planen och då såg jag inte ett skymt av räven. Så kom till gräsplanen. Då sitter den där. Räven satt och kolla och lekte medans jag och Basse red där i 30 min. Så fort jag red emot den så flyttade den på sig. Super Söt!!

Sen var det dax för mig och Basse att rida hem. Vart ett ordentligt galopp arbete för Basse och han blir så pigg när jag rider på öppna banor så där. Men det hade jag nog också blivit. Till och med jag älskar det!

När vi red tillbaka följde räven fint efter oss igen 1 km. Super söt räv måste jag säga. Tror han kände sig lite ensam :(

Ikväll blir det hoppträning för min hopptränare Helena. Helena är även min massör till hästen. Hon brukar känna och klämma på han när något inte känns riktigt bra. Nu var det länge sen hon kände men det behövs inte när han är så fin och sist hon kände var han super fin. Helena har hjälp mig super mycket och hon hjälpte mig otroligt mycket när jag hade ponny. Hur jag skulle rida och lägga upp allt eftersom att hon själv är en fälttävlans ryttare. Tränar även terräng för henne.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0