Dagens ridning

2012-03-05 @ 22:55:00

Idag stod hoppning på schemat, oplanerat så vart det hoppning för Killberry 3e dagen i rad.

Men han kändes som vanligt, jätte fint i formen osv. Blir så glad av att vi verkligen utvecklats på denna tid. Jag vet exakt hur jag ska rida för att få till vissa saker, alltså hittat de flesta knapparna. Men iallafall så hoppade vi samma sak som jag gjorde på Basse i fredags.

Marika hade dock lagt till travbommar vid A och galoppbommar vid C. Väldigt bra övning när vi la ihop allt och skulle göra lite öppnor på långsidan imellan. Få koll på broms, böjd över bommar, få fram bra galopp och sedan sakta av igen.

Sedan började vi att rida 8volt på oxern i mitten och la sedan ihop en bana. Hoppade ingen speciellt höjd utan tror det sista låg på 80-85cm. Vart otroligt glad då han bytte galopp från höger till vänster de flesta gångerna och kan ni förstå lyckan då vi legat på noll vid den froten..

När jag travade av vart han extra fin då jag kunde göra övergångar från trav till skritt och tvärtom i rakform, lycklig fanny! :) Inga filmer eller bilder tyvär :(

/fanny


Kommentarer
Postat av: l i s a l a l a r s s o n

Sv: Tack, ja hon är snyggast! :)

2012-03-06 @ 17:08:17
URL: http://lisalalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0