Dagens ridpass

2012-03-18 @ 22:06:10
Dagens dressyrträning med Anna Nillson.

Hade en halvtimme på mig att rida fram innan men glömde bort tiden så hann bara trava/galoppera fram i en kvart. Jobbigt för mig då han hade en dålig dag.. Dessutom hade jag en dålig dag eller har. Mina ögon vart jätte konstiga och jag kunde inte alls fokusera på mig och killberry för jag visste inte vart jag skulle ha mina ögon och det känndes som att dom rullade, har haft den känslan förut.

Iallafall så red vi dom mesta grunderna så Anna fick se vad det var för typ av ponny. Han har ju problem med sin högra bog. Efter hon sett honom i trav så bestämde vi oss för att se i skänkelvikningen. Då han helst drar upp huvudet och springer iväg. Vi flyttade istället undan lite mest på en volt och jobbade igenom bogen rijält, tillslut så kunde han iallafall börja söka sig neråt men endå väldigt spänd. Hon sa även till mig att försöka rida igenom högerbogen och ha han böjd men rakställd när jag rider i vänster varav för att få med den på spåret och den inte flyger iväg.

Jag själv tycker det gick helt ok, inte den finaste som jag hade väntat mig men han hade verkligen en dålig dag eller så red jag nog inte fram tillräckligt heller. Bjuder på lite bilder!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0