Gymnastikhoppning

2012-03-15 @ 10:24:50
Igår hade vi gymnastikhoppning på schemat. Vi hade 6 st stuts hinder på böjtspår sedan 3 galopphinder på andra kortsidan med 5 meter mellan. Vi började med att ligga och rulla på dessa i galopp. Märkte att basse verkligen behöver mer gymnastikträning inom hoppning då han lätt tappar balansen och hoppar lite vart han vill.

Tillslut gick det rätt bra och det blev som intervaller då vi bytte varv mitt i allt och körde på. Sedan red vi på 5.5 alltså travhoppa ett räcke 5 meter och in på oxer. Det sköna är att Fia (tränaren) ser när jag är osäker på hinder och då fick jag ligga på den låga höjden tills jag kände mig säker och så lät vi det vara sen.

Kände att mitt självförtroende inte låg på toppen igår och det var bäst att ta det lugnt. Säkrare när inte mamma och pappa är hemma också! :)

/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0