Lördag

2012-03-25 @ 09:23:00
God morgon alla Läsare, Amanda här!
Jag ligger fortfarande i sängen. Teven är på och jag ska väl ligga här och mysa ett tag innan jag tar tag i städningen i mitt rum.
Har vart uppe och tagit mig en kopp kaffe.
Syrran, mamma och pappa har åkt till SRK (södertälje ridklubb) för Pay&Jump. Fanny är där med Killberry som ni kanske har läst. Basse skulle också vara med men så vart det inte. Eftersom att vi har lag i Dressyr allsvenskan i både div.3 och 2. I mitt fall där jag skulle rida div.2.
Men laget hade löst sig för några veckor sen om vilka om skulle rida laget. Men i Fredag vart det sjuka hästar mm. Så då skulle Marika rida på sin lilla Tea. Men hon har fått en sömm fel spikad så då erbjöd jag mig att låna ut Basse till Marika. Eftersom att hon ändå har ridigt han och så, så är jag snäll.
Dock har han aldrig sprungit LA.3. Så det blir en debut utan krav. Mest för lagets skull. Så det ska bli spännande och se vad domarna tycker om Basse över lag och jag hoppas på % över 50 iaf.
Jag åker så klart med som hästskötare och ska försöka att filma. Dock är min mobil inte den bästa. Men ska göra mitt bästa.
Dem andra omgångarna ska jag försöka rida :) Får se hur det går för laget idag. Lär ju vara en del fina hästar :) Så lika bra och åka med oss se konkurrenterna! :D
Igår var jag i stallet också. Fick lite jobb att göra. Eftersom att jag utbildar mig till frisör så är det många som frågar om jag kan raka deras hästar. Så jag ställer så gära upp att göra det. Så en liten vit ponny vart klippt sen efter att mamma hade ridit klart å fick Basse en ny frisyr.
Mamma och Fanny har tjatat i veckor att han har lång man. Så fixade det också.
image description
Fint va. Dock ligger den aldrig still då halva alltid ligger på andra sidan. Det är bara snyggt så länge Basse står still, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0