Södertälje ridklubb

2012-03-25 @ 18:55:54

Idag var det payn jump på södertälje ridklubb. Helt okej tävlingsplats, transporterna stod nära och ridhus där man tävlade och red fram på. Dock var min toast knäpp och fanns knappt plats att rida fram. Fick även en tokstålle till häst inne på framridningen som mig.. Inte alltid lätt.

80 cm: Skrittade fram otroligt länge och tillslut fick jag hoppa fram. Kändes jätte fin och på varje tävling nu har han verkligen velat visat upp sig och orka anstänga sig lite mer än på hemma plan. Alla språng satt fint och vi vart nöjda med 2 hopp på räcke och 3 på oxer. Gick in och red banan. Han hamnar lätt i fel galopp och korsgalopp men vi red runt felfritt och på videon såg rundan jätte bra ut. Nöjd. Men var jätte nervös över 90cm...

90 cm: nervös tjej gick in nästan direkt efter 80 cm in i ridhuset och skulle hoppa fram till 90cm. Anna (tjej från samma ridgrupp som mig) Red direkt efter mig och vi båda var lite nervösa så vi peppade varandra. Tillslut tog jag modet och hoppa räcket, gick hur fint som helst och fick till rakt och runt språng. Kändes hel lugnt. Oxer hoppade jag två gånger för första hoppade han ut i kanten och andra gången med men jag nöjde mig. Jag kom ju trots allt över utan problem. Inne på banan gick det bättre än förväntat, nolla där med. Galoppen satt bättre då än i 80cm och nu var han tvungen att använda den mer för att komma över.

Jätte nöjda tjejer åkte hem sedan efter att alla förutom lille amanda nollat sina rundor. Duktiga vi är!

/fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0