Träning för Anna Nilsson

2012-03-15 @ 17:15:33
På söndag står det dressyrträning för Anna Nilsson på schmat. Anna Nilsson är det duktig dressyrryttare som tävlat/tävlar på hög nivå.

Har tränat för Anna förut då vi stod på familjen Nilssons gård, jursta gård söder om ösmo. De har flera stall med stor ridhus.

Vi kommer börja med en teorilektion på jursta gård för Anna med tips och trix för att kunna rida ett bra dressyrprogram. Alla tävlingryttare på Nynäshamns Ridklubb ska vara samlade där uppe för att vara med. Även skadade Amanda ska med upp. Sedan åker alla ner till ridskolan för att sedan rida iväg till kalvö (ca 15-20min) och där vi sedan får en 30 min pass för Anna. I detta fall tar jag med Killberry och rider. Tycker han är mer behövlig av det är Basse.

När jag tidigare ridit för Anna så har det gått otroligt bra de få gångerna. Gillar hennes hjälp väldigt mycket då hon först ser till hur hästen går och sedan gå hon gå in på ryttarens fel och försöker rätta till det.


Här har vi Anna i mitten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0